jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FORMSVACKAN AVKLARAD (hoppas jag!)

Publicerad 2019-01-12 20:30:08 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Trodde ni jag hade lagt av? Med bloggen?
Nänä, men en liten formsvacka har gjort mig passiv i bloggsammanhang.
Under en längre tid har jag kämpat med att jag har för få assistenter, och det har påverkat mig och framförallt mitt humör mycket! 
Jag har känt mycket oro för att de få assistenter jag har ska bli sjuka. Och eftersom den här tiden på året är bacillernas och virusarnas har det så klart hänt!! 
👹😈💩🤢🤧🤮 
Mina assistenter har blivit sjuka (ingen långvarigt tack o lov!) och min morsa har fått hoppa in lite mer och mitt schema har varit skakigt. Och mitt i allt... hör och häpna - en ny assistent som introduceras!
Som ni förstår, mycket att stressa upp sig på! Kommer assistenten idag eller slår ett virus till? Kommer min nya assistent ännu en dag eller har hon gett upp? Åhh, nån är sjuk - kommer den vara borta i månader😳?
Själv har jag haft en del krämpor, både riktiga och inbillade, det blir lätt så när det pratas mycket om sjukdom! 
Ja, men nu verkar alla lite stabilare, min nya assistent är färdig med sin intro och vi klarar oss bra själva tillsammans! Det är roligt med en ny! Men det är också himla tryggt med de där gamla vana som kan läsa mig och mina tankar så bra!
När det är skakigt i mina assistans blir jag lite "uppochner", tappar tålamodet och humöret väldigt lätt. Blir misstänksam och inte så tillitsfull som annars. Det är jobbigt må ni tro, att känna sig otrygg och i händerna på baciller, otur och oförutsägbarhet! 
Jag som är ett kontrollfreak! Men oftast glad!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela