jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

INTERVJUAD

Publicerad 2018-05-04 07:19:43 i Personligt,

Igår blev jag intervjuad av en person som jobbar i Frösunda (det företag som anordnar min dagliga verksamhet bland mycket annat). Det handlade om livskvalitet! Jag gav exempel på vad som är viktigt för mig, och när jag är mycket nöjd respektive onöjd med min tillvaro.  

Självklart är det att bli förstådd och få bestämma själv som är viktigast! Sedan att min assistans fungerar bra.
(null)

Här visar jag hur jag använder min iPad på uppdrag för JAG föreningen!

Självklart är det många saker som spelar stor roll för att livet ska vara toppen! En del kan vara obetydliga för andra men ha stor betydelse för mig!
Just nu är det flera assistenter sjuka, det ger mig jättestora problem. Först och främst för att jag oroar mig för dem och ideligen frågar om hur de mår, om de ska vara sjuka länge och vem som jobbar i stället! Det sista blir det samma svar på varje gång: mamma!  
Det är svårt att anställa vikarier för man behöver kunna erbjuda något "fast". Hittills har mina vik haft det -  P jobbar på torsdagar, men jobbar med annat och har inte så lätt att hoppa in på andra dagar. Och A (som pluggar) jobbar varannan lördag men ska sluta nu då hon fått heltidsjobb från juni. Nu är en P till på intro och vi får se om det kan bli en som jobbar några fasta pass i månaden? 
När nån blir sjuk någon eller några dagar är det inte svårt att lösa, men när det handlar om veckor riskeras hela min assistans. Det är den sämsta tänkbara situationen för mig, för om den enda som alltid ställer upp också blir sjuk...? Då kan jag ju inte bo själv! 
Fast nu väljer jag att hellre tänka på tillvaron när den är som bäst! Sommarn kommer, båtåkande, Grönankonserter, impulser man kan följa tack vare assistans!!🤗 Och hoppas på det bästa, att mamma gör som hon brukar - löser situationen. Mina gamla trogna M&M assar hjälper henne och det uppskattas jättemycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela