jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

KRÄFTKALAS!

Publicerad 2018-08-26 13:22:09 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

(null)

Jag gillar kräftor! Tror jag är den enda i familjen som gör det... Bäst med kräftor är att det gärna ska göras lite extra festligt att äta! Och FEST gillar jag ännu mer. Jag bjöd in några kompisar som kom igår och kalasade hemma hos mig! 

Jag hade gjort västerbottenostpaj och skaffat lite tillbehör. Egna kräftor fick var och en ta med sig, eller något annat om man hellre ville ha det.

Pyntade lite i mitt vardagsrum och ställde dit köksbordet, ganska nöjd med det! Tyvärr hade en kompis dubbelbokad sig och stannande bara en kort stund, en annan blev tvärtrött. Men partyprissen Philip och dansanta Carro var kvar, Philip som brukligt till sist! 

(null)

(null)

(null)

Jag råkade skära mig (pyttelite) i handen då jag plockade undan ( på brödkniven) och blev lite hysterisk! Arg och ledsen över att det hänt och gjorde ont. Som vanligt skyllde jag detta på min assistent - som inte förhindrat utan låtit det hända! (Kan inte vara lätt att alltid ligga steget före, se runt hörn och gärna vara synsk...). 
Upprörd ringde jag min mamma på Fejstajm. Och hon dök raskt upp för att trösta! Fast jag hade redan lugnat ner mig då hon kom, och vi kunde starta med fikat! Kladdkaka med blåbär och grädde! Mums.
(null)


Men det var kul att också visa mamma mitt lilla kalas! 

Efter att Philip åkt städade jag hela lägenheten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela