jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SVERIGE TAXI......

Publicerad 2017-09-03 21:59:00 i Intressepolitik, Personligt, funkisliv,

Häromdagen bokade min assistent en färdtjänstresa, den som tog beställningen frågade om jag ville ha personlig service. "Nej tack det behövs inte, Simon har personlig assistent med sig" sa assistenten. Bilen skulle komma inom en kvart. Efter fem minuter ringer någon som säger sig vara från Taxi Kurir och undrar om jag vill boka personlig service! "Nej tack, sa min assistent, jag har redan sagt att det inte är aktuellt". Vad paffa vi blev när det efter ytterligare fem minuter ringer en chaufför som säger att han snart kommer, men gärna vill att jag också bokar personlig service!!! Men åh, hur svårt kan det vara?? De vill tjäna mer pengar så klart. Det kostar extra för personlig service, och det hamnar förstås på min räkning! När detta infördes råkade mina ass tacka ja vid några tillfällen, så jag fick en jättehög räkning från Färdtjänsten! Mamma ringde och sa att jag inte ville/hade råd att hetal. Men det var ingen nåd - bara att betala!
Mina ass tycker det är jättejobbigt att chaufförerna är otrevliga och mer eller mindre kräver att vi ska boka extra service så de får mer betalt. De fattar inte att det är jag personligen som betalar (även om det kan vara subventionerat, möjligen?) Jag, som ska leva på 3 713 kr per månad!. De tjänar med stor sannolikhet mer pengar så de får mer över än jag får?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela