jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FESTFÖRBEREDELSER!

Publicerad 2017-10-15 18:15:57 i Personligt,

Jag gillar att vara ute i god tid, så redan nu sätter jag igång att förbereda min födelsedagsfest som jag ska ha den 11/11 fast jag fyller den 8:e november.  Det är kul med fest och det är framförallt kul med egen fest för då kan man bestämma hur allt ska vara! Vilka man vill bjuda (alla sina vänner), vad man vill bjuda på (paj, sallad m.m.) och vilken musik man ska ha! Och att man själv kan DJ:a!!
 
Ja, jag gillar faktiskt att bestämma också! Det är det minsann inte alla som gör! Oftast är jag rätt nöjd med vad jag har bestämt, men ibland kan det ju bli lite fel och då känns det jobbigt. Då får man kanske be om ursäkt, ställa tillrätta, backa... och gå med på något men inte tänkt sig. 
 
Mamma hittade massor av kantareller 🍄🍄🍄🍄🍄????  igår som hon rensade till mig, tillsammans med lök blir det ett par finfina pajer. Jag hinner med att göra dem på förmiddagen idag  för sedan är det fullt upp med FUB fika!! Fryser in dem så länge. Jag ska göra fetaost och spenatpaj också, och kanske laxpaj det brukar uppskattas!
 
Mamma stekte svamparna och jag steker löken, för det är jag bäst på! Löken ska nämligen bara svettas, och mamma steker den alltid för hårt!!! Nu blev den perfekt!! Fuskar lite med köpta pajdegar, det är så bra att de är runda 😃 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela