jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

PRYAT KLART, FÖR DENNA GÅNG

Publicerad 2017-05-19 08:40:00 i Personligt,

I tre dagar har jag besökt JAG center och provat på att ha daglig verksamhet där. Allt blev inte riktigt som jag trott och hoppats, det blev t ex inte musik i den omfattning jag ville! De som skulle leda musikstunderna gjorde annat, det kändes lite som att samordningen kunde ha varit bättre. Och så tyckte jag det var svårt att hoppa in i gänget som jobbade på tidningsredaktionen, man ska nog ha och följa en uppgift för att riktigt förstå vad men gör där. Jag tittade på lite, men fattar att det inte gick att få en egen grej på min korta tid, tisdag - torsdag.
 
Mest uppskattade jag det som kallades "Liggande dans", Johan P och hans assistent ledde stunderna. Jag låg på golvet och till musik gjorde min assistent massage, beröring och rörelse av mina tentakler. Det var jätteskönt och jag blev väldigt avslappnad. Fast... dans? Nja, när jag dansar är det med full styrka så skruvarna lossnar. Alltså, på rullstolen! Dans för mig är att rocka loss, men det här var kanske det man kallar "tryckare". Skönt var det i alla fall, och jag ska se till att mina assistenter och jag gör egna "lugna dansstunder" hemma.
 
 
På JAG var det en riktig röra med möbler och hantverkare och virriga rådgivare, för golvet på plan 2 skulle fixas! Halva plan 2 var utrymt, och allt och alla var ihopträngda på andra halvan! Oj oj! Nästa vecka blir det tvärtom! Det verkade rätt besvärligt men alla rådgivare var glada ändå och stannade för att heja och prata lite med mig. I min servicegrupp är det två nya tjejer: Julia och Martina, de var jättetrevliga och presenterade sig och snackade ett tag med mig. Julia har hjälpt mig att anställa en ny timvikarie, Tomas! Han började på intro i går kväll redan.
 
Det var roligt att trumma med mina JAG kompisar, vi övade inför starten av årsmötet på lördag,
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela