jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

MATORDNING & REDA!

Publicerad 2017-02-21 22:03:00 i Personligt, funkisliv, tips,

Jag gillar att planera och ogillar överraskningar (nja, vissa är OK förstås...) - jag vill veta i förväg i alla fall, vad jag ska äta. Så jag har möjlighet att ändra mig, välja bort, hitta på något annat 🙄 !
 
Jag gör en veckoplanering i början av veckan, kollar i kyl, frys och skåp vad som finns, totar ihop en del till olika rätter och skriver upp vad som ska kompletteringshandlas. Skriver på en tavla som fotograferas av innan handlingen. Sedan är det bara att sudda! Och för varje dag jag käkat suddas det måltidsalternstivet bort. Jag är nog på gränsen till lite petig 🤔 
 
Veckomatsedel är jag uppväxt med, det var bra när föräldrarna kom från jobb och vi från dagis och skola - att det fanns en plan och att maten kom fram fort och enkelt! Rekommenderas!! Man måste ju inte hålla sig benhårt till planen, ibland blir man ju väldigt sugen på något och då tar man väl det i stället annars är man ju lite dum!  Mat är kul och viktigt, jag har nog tyckt att det varit lite väl kul ett tag för jag har blivit rund! Så, nu ska det bli andra bullar, eller - inga bullar alls
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gen

Publicerad 2017-03-02 08:32:10

Hej Simon
Jag såg dig i Orminge centrum med din assistent en tjej i onsdags Du hjälpte henne att ta ut pengar på bankomaten Jag tänkte gå fram till dig men vet inte om du minns mig Vad tror du om det??? Massa kramar o kanske en kram på riktigt nästa gång vi ses hihi

Svar: Hej Gen! Nästa gång får du säga hej! Och påminna mig om vår dagistid! Då kan jag bjuda dig på kaffe om du vill ha 😃 Och så kan vi påminna oss om hur det var för länge sen, eller hur 😆
Simon J

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela