jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

JAG RÄKNAR NER...

Publicerad 2017-12-30 20:42:05 i Personligt, assistans, funkisliv,

Snart, mycket snart är det ett nytt år Det år då jag ska bli 30 år. Det tål att tänka på!!

(Och när jag nu tänker närmare på det så inser jag att jag ska fylla 29...ja ja inte är det så viktigt egentligen. Det finns nog fler än jag som inte vet hur gamla de är!?)

Nu är jag för tillfället upptagen med planer för morgondagen! Jag och min grannkompis Pontus ska ha nyårs-lunch med några vänner! Vi ska ha knytis, alla har tilldelats nåt att ta med eller laga till! Efter maten tycker ju jag att det absolut ska passa med lite dans! Så ikväll har har förberett genom att ta bort matta och möbler i rummet. Jag ringde mamma för att berätta vad jag gjort
(null)
Hon blev förbluffad! Vi snackade lite om morgondagen och hon påminde om att det blir hon som jobbar! Visst ja, åh det var länge sedan jag tillbringade en nyårsafton med en förälder!!! Ha ha, trodde den tiden var förbi 🤪 men man får va glad för att man har en morsa som kan rycka in ibland! Och igår fick t o m min pappa damma av sig och jobba några timmar mellan de riktiga assistenterna. Men det gick ju bra...
(null)
Efter lite snack och mors på hundarna blev jag astrött och tror jag snart ska gå och lägga mig!!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela