jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SJÖRÖVARFABBE

Publicerad 2017-08-19 16:58:00 i Personligt,

 
Nu har mitt ena öga fått lite spader, det rullar iväg och parkerar i ett ögonhörn då och då, det orkar inte titta så mycket. Och ju mer det vilar desto mindre vill det hjälpa mig att se! Så jag måste tvinga mitt slöa öga att jobba! Då stänger jag för det aktiva ögat med en lapp och ser ut som en sjörövare! På så sätt måste det lata ögat faktiskt jobba åt mig så jag inte famlar runt i blindo! Det här behöver jag göra ett par gånger om dagen! Men ibland tycker jag det är jobbigt och struntar i att jag bara ser med ett öga... fast om jag gör det mer och mer kommer jag se mindre och mindre med lata ögat, till slut kanske inte alls!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela