jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

RESENÄR!

Publicerad 2017-04-13 06:45:49 i Personligt,

Jag gillar att resa! På alla möjliga sätt. Det var kul att få en tågresa t o r Göteborg som avbrott i vardagen. Men jag blir ju lite peppad och vill resa mer så klart! Vilken tur att jag bor i en stor stad med massor av möjligheter till resor av olika slag "av det enklare slaget"!
Båtar! Det finns massor av vardagsresor på Stockholms vatten, allt från 10 minuters till timtals långa. Här till exempel hänförs jag då jag tar mig mellan stadsdelarna, WOW!, vad man ser häftiga saker!
Nästan ännu roligare är förstås:
Tåg! Här gör jag en resa t o r Saltsjöbaden, fantastiskt trevligt! Det gjorde jag i stället för att bada, igår. Det är ju påsklov och bassängerna är fyllda med en massa spralliga barn. Det gillar jag inte. Undrar om jag ens gillar barn? Just nu funderar jag lite då jag stöter på bebisar... de känns inte helt nödvändiga. Jag skulle verkligen inte vilja ha en bebis, men jag har förstått att några av mina assistenter uppskattar att få såna. Och gamla människor är ju helt överförtjusta i små barn, så de till och med säger barnbarn - som om man inte skulle fatta vad de menar! Vem säger att de har, eller väntar på, en valpvalp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela