jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FESTLIGHETER

Publicerad 2023-10-14 06:19:34 i Personligt, alternativinfluencer, assistans, bilder, funkisliv,

Så här i höstmörkret ska man ta alla tillfällen att fira något! Jubla, hylla och mingla, helst också dansa! 
(null)

Förra helgen, den 7 okt, firade jag att det var precis på dagen TIO år sedan jag flyttade till min egna lägenhet! Det var möjligt för att jag har personlig assistans. Som jag i höst haft i 25 år! Värt att fira, och här står lite om det: 
Denna helg inleddes med en härlig AW med Hawaiitema! Föreningen JAG Stockholms län bjöd på tropiska smaker och jag bidrog med DJ:ande så de som ville fick röra på sig! Mest tid på dansgolvet hade (som alltid) min vän Philip!
(null)

Jag fick tillfälle att hälsa alla välkomna och givetvis passade jag då på att HURRA så några ljudkänsliga vänner hoppade ur skinnet. Ursäkta, min entusiasm är enorm emellan varven.
(null)

Passar på att säga att jag också kan bli rätt omdömeslös i min iver att bevaka mitt uppdrag som musikansvarig. Håll avstånd vill jag rekommendera! Min räckvidd är stor och om jag tror att nån kommer för att stoppa mig DJ:a drar en (eller båda) nävarna iväg på order av reptilhjärnan. Tyvärr hinner inte alltid min assistent uppfatta det jag uppfattar som hotfullt på samma vis och då kan skada uppstå. Som igår, då jag hann drämma till min bästa vän i pannan! Så klart blev hon ledsen,  medan jag blir lite blockerad och inte fattar att jag gjort nån illa!  Ibland (men långtifrån alltid) inser jag misstaget i efterskott och blir orolig över att ha gjort fel. 
I de här lägena kan man tycka att dubbelassistans vore på sin plats (har jag hört några säga..). Men det skulle skapa stress och leda till fler felbedömningar av mig.

Men det är så att jag inte alls tycker om att ha dubbel assistans! Så det så! Det är tillräckligt med att ha introduktion av ny assistent. Jag behöver då uppbåda mer tålamod än jag annars brukar ha och det är inte så enkelt som man kan tro.

Snart dags för Halloween fest!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela