jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

VÅREN ÄR INTE BARA TOPPEN

Publicerad 2023-05-17 08:16:26 i Personligt, alternativinfluencer, assistans, bilder, funkisliv,

Med våren kommer också allergi för mig och många andra. Det är svintråkigt. För mig är det minsann det allra första vårtecknet, ibland är det snö kvar och man kan intre tro att pollen ens finns. 

Man blir trött som en tröglori av allergi. Och det är jobbigt med nysningar, näsdropo, ögonklåda och irritation. Jag börjar förstås direkt ta allergitabletter och av dem blir jag oftast ännu tröttare. 

På Apoteket blev jag rekommenderad en "3:e generationens allergimedicin" som man inte skulle bli trött av. Det lät ju bra, två 30-förpackningar fick det bli då!

Men, nu har jag haft dunderhuvudvärk ett bra tag och även idag, utan förkylning eller nåt annat.  Nu först kollade vi biverkningarna av tabletterna och visst, just huvudvärk var den vanliga biverkningen! 

Eftersom det spöregnar ändå idag hoppar jag över allergitablett. Morsan får kolla efter en annan sort.

Jag ringer mamma och berättar när jag känner mig sjuk, då visar jag det via FaceTime
(null)

Igår ringde jag henne femtioelva gånger och berättade om huvudvärk, att jag kände mig sjuk, var ledsen och arg och inte ville åka på planerat vis hem från badet. Till slut kom pappa och körde hem mig… efter Alvedon, mat och tre glas dricka kändes allt lite bättre.
Det är himla jobbigt att inte kunna snacka lite bättre. Det var något som gjorde mig väldigt arg och jag vet ju precis vad. Men jag kunde inte förklara det i stunden, i går. Men snart kommer jag nog på ett sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela