jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

VILL HA STABILITET I TILLVARON

Publicerad 2023-04-14 09:00:04 i Personligt, alternativinfluencer, assistans, bilder, funkisliv,

Jag skulle helst se att mina assistenter aldrig blev sjuka eller tog semester.
Det rullande schemat är inprogrammerat i min skalle och det blir tankekaos vid ändringar på grund av frånvaro.
Nu har förstås många stunder ägnats åt att förklara för mig att slaveri är avskaffat för länge länge sedan, att det finns något som heter semesterlag, samt att elaka virus och  bakterier inte bara drabbar vissa yrkesgrupper utan vilka personer som helst. Och att olyckshändelser kommer oanmälda.
De senaste veckorna har jag tjatat förtvivlat mycket på de två ENDA assistenter som arbetat om att de där andra borde komma och jobba också! Jag har så klart tjatat rejält med mina föräldrar också, för de har hoppat in som extraassistenter. (Där får jag minsann två till priset av en 😉 och mycket extra blir gjort i form av städning, småfix, inköp etc utöver den nödvändiga personliga assistansen!).

Hur blev det så här?

Det blev så olyckligt att när en assistent var på semester blev en annan sjukskriven! 😱
Sån’t finns det inte utrymme för tyvärr och det blir tufft för både mig, mina assistenter och  min arbetsledare. 
Igår kom i alla fall min semesterfirande assistent tillbaka, utvilad och glad. Glad blev jag också, snodde raskt hans brillor som jag tycker passar mig utmärkt.
(null)

Nu hoppas och hoppas jag att min sjukskrivna assistent ska återkomma inom kort så det blir ordning på allt igen!
Jag skulle verkligen behöva en timvikarie, men alla mina kompisar har samma dåliga erfarenhet som jag - det är hopplöst svårt att anställa just "timmisar". 😟
Men på’t igen….

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela