jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrÄn och leva sjÀlvstÀndigt. Nu kÀnner jag för att fortsÀtta berÀtta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! VÀlkomna mina gamla och nya vÀnner!

I MITT ESSE! GLAD PÅSK 🐣🎉

Publicerad 2023-04-07 19:21:18 i Personligt, alternativinfluencer, assistans, bilder, funkisliv,

(null)

HĂ€r lagar jag en knytispaj med lax och spenat, till Ă„rets pĂ„sklunch med vĂ€nnerna. Det kommer sju kompisar till mitt och Pontus Ă„rliga firande i hisshallen. Och nĂ„gra har tvĂ„ assistenter med sig 🙄😅

(null)

NĂ„n timme senare Ă€r hisshallen full med glada personer! Över tjugo pers samlades runt borden och vi Ă„t lĂ€ckra rĂ€tter: min lax&spenatpaj med romsĂ„s, Pontus olika potatissallader och tjusigt garnerade Ă€gg halvor, Tobbes fantastiska skaldjurstĂ„rta, Hillevis goda grönsaksgratĂ€ng, Nicolinas frĂ€siga köttbullar, Willis innehĂ„llsrika sallad, William Ns godgoda vĂ€sterbottensostpaj, Blockstrands frestelser, och de mest ljuvliga pannacotta byttor gjorda av Rebecca (skumpĂ„skharar och grĂ€dde!!)
Sen hade jag fixat kaffe till en avslutningstĂ„rta pĂ„ tema gult. Den var ocksĂ„ god! CitronsockerkakstĂ„rtbottnar, mosad mango, lemoncurd, vispad grĂ€dde och smĂ„ fĂ€rgade minimarĂ€nger ovanpĂ„.

Sedan blev det "efterfest" med musik i min lĂ€genhet. Lite dans pĂ„ stĂ€llet, hojtande och glam och Ă€ndĂ„ (eller dĂ€rför) slocknade Nicolina pĂ„ soffan! 
(null)

(null)

NĂ€r alla gĂ„tt hem stĂ€dade jag bums och Ă„terstĂ€llde allting. Siktet instĂ€llt pĂ„ nĂ€sta fest, 
pĂ„ JAG om tvĂ„ veckor. DĂ„ ska jag spela VĂ„rmusik đŸ˜ŹđŸŽ¶đŸŽŒđŸŽ”


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela