jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

AKTIVIST IGEN!

Publicerad 2019-07-04 10:12:16 i Personligt,

Nu är jag och JAG tillbaka i Visby och strider för assistans! Vi pratar med politiker och visar upp oss och våra frågor på flera sätt. 
Igår gick vi t ex baklänges, en halvtimmes protestmarsch, med plakat som hade underrubrik #SverigeGårBaklänges! 
Tim gick först med en klocka som gick baklänges och tickade jättehögt, så många stannade och såg på oss och pratade om vårt lilla tåg! 
(null)

Idag intervjuas politiker i JAGs tält med frågan om vad deras respektive parti gör för att rädda assistansteformen.
Jag och Hillevi har här fångat in Lena Hallengren som ger sitt löfte att inte IQ diskriminera!
(null)

(null)

Jag är inte inom ramen, som vanligt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-07-04 18:51:57

Simon, så bra att ni är där och jobbar!Ser ju att ni gör ett bra jobb som vanligt. Kram Maggan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela