jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SKÖN SÖNDAG

Publicerad 2019-01-30 08:07:56 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

(null)


Det blev nästan en heldag med varann! Jag och Hillevi träffades både till lunch och till kvälls! Hillan bjussade på jättegod lunch, med fika efter. Ja, och trevligt sällskap förstås! Vi var båda pigga, samtidigt, ha ha ibland är vi lite osynkade  🤪😴 så det var riktigt lyckat. 

Efter lite vila i egna hemmet, och för min del en halvslarvig middag, återsågs vi på kvällen i S:t Görans kyrka. En gratiskonsert med körsång, orgel och fin gregoriansk musik. Hillevi blev så rofylld att hon slumrade till. Jag däremot har öronen på spänn i kyrka. Jag älskar tonerna och akustiken som fyller  utrymmet och huvudet och till och med kroppen! Musik känns överallt!

För den som gillar musik och vill pigga upp sin kropp och själ med att njuta av annat än rock och pop (som jag uppskattar mycket), rekommenderar jag att lyssna på något annorlunda, t ex Radio P6


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela