jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

EN FRÅGA FÖR JAG STOCKHOLMS LÄN!

Publicerad 2018-10-06 15:29:08 i Intressepolitik, Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Färdtjänsten i Stockholms län inför vid årsskiftet ett maxtak på 500 resor per år med Rullstolstaxi! Det kommer drabba många av mina vänner, kanske även mig, om det blir en snöig lång vinter t ex, för då tar jag mig ingenstans utanför huset... inte ens till busshållplatsen. Och även om jag försöker åka så mycket jag kan med kollektivtrafikens färdmedel, stoppas jag ofta halvvägs på min resa av en hiss som är ur funktion... 

Som ordförande i lokalföreningen JAG Stockholms län tänker jag skriva till Färdtjänstnämndens politiker att det här är dåligt! Det kommer bli jättemånga som kommer att söka dispans och utökning av sina resor. Hillevi är en av dem!

Det här är ett kollektivt straff för att ett tiotal personer "vansinnesåkt" i princip hela dagarna... någon hade dessutom åkt med samma förare hela tiden. Kan inte Färdtjänsten se tidigare att det är något knas då?

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela