jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GRÖNAN VAR BÄTTRE FÖRR...

Publicerad 2017-07-30 16:39:00 i Personligt,

Tidigare har rullstolsburna fått plats på en avstängd åkattraktion, Eclipse, och då såg man konserterna jättebra! Men eftersom Grönan var oroliga att det skulle bli olyckor och svårigheter vid en eventuell utrymning så får inga i rullstol placera sig där längre, men funktionsnedsatta utan rulle får stå där i alla fall. Men! Man måste förboka plats och hämta sin biljett "på morgonen" enligt personal på Grönan! Och den funktionsnedsatte måste själv vara med och hämta biljetten! Vad är det för tokigheter! Min mamma och fler av mina vänner har skrivit till Grönan och påpekat att det är knasigt, så nu säger de att man inte måste hämta biljett tidigt men komma i god tid för att få plats. Ja, det är ju normalare och gäller väl alla, oavsett funktionsvariation! Grönan har också fått veta att det inte räcker med TIO platser för rullstolsburna, som det är nu. Sist jag var där kom jag inte i tillräckligt god tid så jag får skylla mig själv att jag inte kom med bland de tio. Men vet ni? Det var ytterligare TJUGO funkisar som stod på kö för plats, så jag skippade att köa och trängde mig in i massan, och min framfusige assistent Pelle lyckades ändå hitta rätt så hyfsad placering. Hoppas jag inte krockade med många hälar, då blir ju folk ledsna på oss i rullstol. Men jag får uthärda massor av ryggsäckar och stora axelremsväskan som dängs i min skalle, både då jag är i publik och på tunnelbanan. Alltså, vad bär folk på, ibland tjongar det till som om det var tegelsten i väska!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela