jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrÄn och leva sjÀlvstÀndigt. Nu kÀnner jag för att fortsÀtta berÀtta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! VÀlkomna mina gamla och nya vÀnner!

NYÅRSAFTON! đŸŽ‰đŸŽ¶

Publicerad 2017-12-31 22:58:46 i Personligt, assistans, funkisliv,

Vilken himla trevlig nyĂ„rsafton!! Pontus och jag samlade nĂ„gra vĂ€nner till knytis, och oj vad mycket gott vi Ă„t. Vi dukade ett lĂ„ngbord pĂ„ vĂ„rt gemensamma entrĂ©plan, vi var 14 pers som Ă„t  och hade trevligt! Mycket skratt och skĂ„lande minsann! Och vi hurrade flera gĂ„nger! För det gamla Ă„ret , för det nya Ă„ret,  för varandra! 

Efter maten behövde vi skaka loss sÄ jag bjöd pÄ disco i min lya! Alla dansade och sjöng, det var hÀrligt!
(null)

Jag gjorde bra ifrĂ„n mig, spelade flera hela lĂ„tar Ă€n nĂ„nsin tidigare. Fick beröm för min musiksmak och hur jag vĂ€xlade mellan lungt och rockigt! 
Wille var jĂ€ttenöjd men gick först, skulle kanske hinna fira med andra ocksĂ„? Philip och Hillevi dröjde sig kvar.  Till sist stack Ă€ven de. Gissa vad jag gjorde dĂ„? TvĂ€ttade i tvĂ€ttstugan , ha ha! Och tog en powernap! Efter att fixat undan allt var jag supertrött! Sömn i ca 30 min gjorde susen, jag orkade senare trycka i mig lite rĂ€kor ocksĂ„, men sedan kĂ€ndes det som att det blev stopp! 

Jag gillar inte att det smĂ€ller, och nu Ă€r jag svintrött och tĂ€nker minsann inte sitta och vĂ€nta pĂ„ bĂ€ttre tider, d v s nĂ€sta Ă„r! SĂ„, för att slippa bli grinig sĂ€ger jag nu: Tack för i Ă„r, vi ses nĂ€sta Ă„r!! Nu kryper jag i sĂ€ng!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela