jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HAB SABB

Publicerad 2019-05-09 16:20:58 i Personligt,

Värst vad Landstinget flyttar runt sina verksamheter... under åren har jag besök StockK flera gånger, och det har varit på några olika platser. Denna gång blev det på Sabbatsbergs sjukhus. 
Jag fick träffa min arbetsterapeut Charlie och ett par damer som var logopeder och rådgivare. Vi fick kolla på några appar för planering och för stöd att ha koll på tid. Samt en liten handdator som hade ett fiffigt program.
Nu ska mamma kolla gratisversionerna av de där programmen/apparna så får vi se om hon kommer fram till att något kan passa mig. 
Jag tog till mig ett tips: att ändra "ordningen" på min bildplacering i Widget go, från horisontell till vertikal. Det är nämligen så i alla andra planeringsverktyg! Så det blir till att lära om, inte minst måste mina ass lära sig detta, annars blir det ju väldigt rörigt!
(null)

Det var ett trevligt möte, jag fick visa hur jag använder min iPad, och återigen insåg jag hur viktig den är för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela