jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HASTIGT MEN O-LUSTIGT

Publicerad 2019-06-26 14:21:01 i Personligt,

(null)


Det var snopet att få besked om att en assistent inte kommer fler gånger. 
Och så klart blir det oro över hur det ska bli i sommar.... "Det löser sig" hör jag mamma säga, men jag hör ju också att hon och mina andra assistenter mumlar lite "oj oj" och liknande. Förresten behöver jag inte höra, oro kan man känna i luften liksom.  
Min mamma påstår att hon kallas för "slukhålsprofeten" av vissa, för att hon alltid kan se och måla upp det värsta framför sig, för att hon alltid behöver ha reservplan B och C, ibland även D. Men jag tycker hon är mer som ett orakel, hon kan se möjligheter, och lösningar på det som inträffar oväntat! Och att ha reservplaner, när det är möjligt, är jättebra!
Så, det kommer fixa sig, men det blir en ännu tröttare morsa - hon är inte min "bästa assistent" men hon är min "mesta assistent" som alltid finns till hands. Hjälp, tänk om hon skulle bli sjuk 😱❗️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela