jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ZUCCINIKAKBAK

Publicerad 2019-08-14 12:58:34 i Personligt,

(null)
Jättegod kaka till fikat:
Sätt ugnen på 175 grader
Blanda i en skål
2,5 dl mjöl (jag tog 1 dl hasselnötsmjöl och så vete resten)
1,5 dl socker (jag tog hälften muskovado..)
0,5 tsk bikarbonat
O,5 tsk bakpulver
1 krm salt
1 tsk kanel (eller lite till)
2 dl hackade nötter/mandel valfri sort
Riv en eller en halv stor zuccini/squasch
(Oskalad men tvättad) 
Blanda 3,5 dl av rivet med
1,5 dl olja (oliv, solros eller raps..)
3 ägg
Rör ihop detta Och blanda med torrvarorna du redan blandat. Häll över i en smord och bröad form (jag tog kokos i stället).
In i mitten av ugnen ca 40-45 min

Man kan äta kakan som den är eller med vilket tillbehör som  helst. Jättesmarrigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela