jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

MEDBORGERLIG PLIKT FULLGJORD IDAG

Publicerad 2018-09-09 19:00:37 i Intressepolitik, Personligt, assistans, bilder, funkisliv, tips,

(null)


Idag har jag röstat, i min vallokal som är det fina Kyrkans hus. Men jättemånga har varit tidigt ute och röstat på bibliotek och andra ställen som tagit emot förtidsröstare. 
Jag gick med min brorsa, vi bor ju på samma gata och tillhör samma valdistrikt. Han hade tappat bort (...har han städat 🤔?) sitt röstkort, men det gick bra ändå!
Brorsan gjorde en "valkompass" hemma hos mig innan vi gick. Det blev visst bra, och "rätt" för honom, jag försökte men det var kluriga frågor och när jag "passat" några frågor undrade min padda om jag sov! Nä, jag gick i stället på mina gamla erfarenheter...

Jag har ju bekantat mig rätt så bra med i alla fall fyra olika partier, och känner igen vilka partiledarna är. Dagens DN hade ju så bra bilder på samtliga partiledare på sin första sida idag. 
Så jag pekade helt sonika ut den vars parti jag ville ge min röst till. Min assistent, och min mamma (=god man) frågade flera gånger (på lite olika sätt) och jag svarade varje gång samma person.  Så kan man också göra!

(null)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2018-09-09 22:04:26

Så bra Simon att du tänker efter så noga, säkert mer än många andra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela