jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SKRÄMMANDE ARTIKEL I DAGENS NYHETER

Publicerad 2018-10-10 19:33:14 i Intressepolitik, Personligt, assistans, funkisliv,

(null)

En mamma i Stockholm fick veta (till slut) att hennes son åkt rullstolstaxi jättemycket hit och dit utan att ha valt det själv! På ett år och fyra månader hade han gjort  nästan FEM tusen resor! 
Hans god man som hade sett på de omfattande bilagorna till räkningarna hade sagt till hans assistenter att detta inte var OK. 
Det var assistenterna som bokade resor för då blev deras jobb lättare, i bilen var den här killen fastspänd och då lugnare.  Vad hemskt! 😱

Resorna gick fram och tillbaka hit och dit, t ex till simhallen, men stoppet där varade inte så lång tid att han kunnat hinna bada såg mamman när hon fick veta detta och började kolla närmare. Han hade alltså inte fått bada, inte fått träna, inte fått göra det som var viktigt för hans välmående! Han hade fått åka till platser som han inte hade någon som helst relation till, (inte känt igen sig - jag skulle bli mycket oroad av sånt!)

Assistenterna har ju gjort flera brott här, främst inte tillgodosett killens behov, och det är ju bedrägeri att utnyttja en annans rättighet för egen del. Fler brister kan man räkna upp i och med detta. Inte minst att de förstör för alla andra, superbra assistenter!

Nu undrar ni vad assistenterna fått för straff, förstås?
Nej men hörni, straffet fick ALLA ca 4 000 (tror jag det är) Stockholmare som är beviljade rullstolsresor! Jag och alla mina bästa vänner!
Beslut från Färdtjänstnämnden att man får resa max 500 resor per år blev det kollektiva straffet.
Om man har bara ett enda ärende om dagen (ingen jag känner har allt inpå husknuten) behöver man minst 730 resor på ett år, som exempel...

Assistenternas straff då?
De fick en ERINRAN!?!? Vad är det? (( ☝️ )) Ett FYYY, som Signe brukar säga.....

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-10-16 20:09:44

😠 Allt blir så fel!! De drabbade blir mer drabbade.. Huuur tänker dom!..

Svar: Ja precis! Tänk om, tänk rätt.... hoppas även de som tycker och tänker om assistans kan tänka om och tänka rätt,,, 😱
Simon Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela