jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HEMKUNSKAP HOS SIMON!

Publicerad 2018-11-25 16:58:53 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

HANDLEDNING AV ASSISTENTER
Idag hade jag och min företrädare (ja, mamma alltså) tillsammans med arbetsledare Johanna en  handledningsdag med några av mina assistenter. Om ett par veckor gör vi om det med resten av gänget.
(null)

Alla som är vuxna har (väl?)  skapat sig rutiner och en ordning för hur man vill ha det i sitt hem, och hur man vill sköta sig själv och sitt liv. I alla fall har jag det! Men när man har personlig assistans är det ett flertal andra personer som i sämsta fall rubbar ens ordning och val hur man vill ha det! 
Idag körde vi en "repetitionsintroduktion"! Vi gick igenom mitt hus: soprum, tvättstuga, hiss, vindsförråd - och vad som gäller! Vi gick igenom min lägenhet: hall, sovrum, kök, toa/dusch, rum.. var finns vad, hur jag vill ha det, varför man ska göra si och inte så...
(null)

Och vi gick igenom mina hjälpmedel! Varför och hur de används av mig. Vi provade både lyftsele och Easystand så alla ska vara lika trygga med att göra på rätt sätt.
På lunchen (jag hade gjort en jättefin ost/purjolökspaj redan igår) gick vi också igenom den årliga arbetsmiljöchecklistan! 
(null)

Avslutade med fika och sammanfattning! Det blev en jättebra dag och nu är jag helt slut och ska vila! För snart kommer farsan och brorsan hit och då ska vi äta familjemiddag ihop 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela