jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

FYLLDE ÅR

Publicerad 2018-11-12 20:14:24 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

...gjorde jag förra veckan! Inte med så mycket ståhej som jag brukar, jag sparar det till nästa år, då jag fyller trettio. Men jag blev uppvaktad förstås! Redan på morgonen, av föräldrarna och Ella (hunden). Fick en äggkokare som genast togs i bruk så jag fick ett perfekt kokt ägg till frukost. Ja, ett par äggkoppar, förstås, fick jag också. Och nya fodral till soffkuddar, julröda - i sammet! Som jag önskat mig.
Av mina fina kompisar som vet när jag fyller år har jag fått jättebra saker, supersnygga t-tröjor, en jultröja med inbyggd ljusslinga ( ha ha Hillevi så klart), en fin skål (till julgodiset?), och av Taina ett fint kuddfodral som är handsytt. Av brorsan en grönsaksstrimlare (han vet att det ska vara snyggt på tallriken också!)
(null)

På födelsedagens kväll blev jag bjuden på middag på restaurangen The Old Smokehouse! Då var hela familjen utom hunden med, och Johanna hade turen att assistera mig! 
(null)

 Så det var en lite bättre torsdag kan man säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela