jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

VÄRLDENS BÄSTA BLOGG?

Publicerad 2018-05-02 07:34:27 i Personligt, assistans, funkisliv,

(null)

Ja, det är ju MIN blogg! I alla fall enligt Ulrika Lindgren, mitt största fan! 
Visserligen är den ungefär lika töntigt dagboksaktig som alla andras... jag visar vilken mat jag lagar, jag visar hur mitt hem ser ut, jag berättar om hur fina vänner jag har och om vad vi gör. Visserligen lite mindre stajlat än de flesta andras inlägg. Jag försöker ge tips, sånt jag tycker är smart eller som underlättar något för en.
Jag brukar ibland också berätta lite om sånt som oroar mig - precis som en del andra också gör.  Men helst vill jag bara visa att jag har ett lika betydelsefullt liv som alla andra! Att jag är värdefull för mina nära, att mitt liv och min tillvaro fylls av samma känslor och upplevelser som alla andras.
MEN, för mig är allt villkorat - det mesta hänger på att jag har personlig assistans! Utan den skulle jag inte kunna åstadkomma särskilt mycket, inte blogga heller.

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela