jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GAMMAL FAVORIT

Publicerad 2018-05-10 17:40:30 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

(null)

På Grönan igår träffade jag Johan, som var min assistent under många år, men slutade för fyra och ett halvt år sedan. Nu jobbar han som assistent åt en annan person, hoppas den gillar Johan lika mycket som jag! 
Jag har jättebra assistenter! De bästa skulle jag tro, de är snälla och duktiga på att hjälpa mig på bästa sätt ( ja ja, jag får ju lära dem det, de är verkligen inte så att nån kan det från början!). Man måste ha rätt "personkemi". Om kemin är fel kan det fräta och till och med explodera ska ni veta! Men det händer rätt sällan att jag väljer helt tokfel person, tac o lov, Johan var en av de rätta, 😃 Nu ska jag försöka välja en vikarie till, men det finns knappt några att välja på! Vad beror det på? Eftersom jag har assistenter som jobbat exvis 13, 8 och 5 år, kan det ju inte vara ett dåligt jobb?

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela