jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ALTANHÄNG MED KOMPIS

Publicerad 2018-05-12 22:27:49 i Personligt,

(null)

Min kompis och granne Pontus ville egentligen att vi skulle ha en picnic. Men jag blir skräckslagen av fåglar och kan inte sitta på marken.... så det blev en promenad runt hemkullen och en go’fika på hans altan. Han hade bakat kokostoppar och chokladbollar, och jag tog med gårdagsbaket, banankaka!
Jag brukar vara avis på hans altan, eftersom min balkong har en mindre yta. Men de där myrorna 
🐜🐜🐜...... och dessutom var det en snigel 🐌 som tog sig friheter och var på väg in över hans altantröskel! Va, så fräckt! När Pontus ass berättade att GRODOR 🐸🐸 kom in ibland  kände jag att min balkong ändå är jättebra, jag ser ju dessutom bussar från den. Även om odlingsmöjligheterna är mindre så är jag nog ändå nöjd med mitt hörn uppe luften. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela