jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

OFFSPRINGKONSERT

Publicerad 2018-07-03 07:39:06 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

(null)


(null) 
 
Jag var i god tid på Grönan igår, så jag hann äta en halv strut fish & chips innan jag kom på att det inte alls var vad jag ville ha! Det kunde de otäcka måsarna få, de cirklade över mig när jag åt och det var otäckt ska jag säga er! Nä, jag styrde rullen mot Grädderiet och fixade en VÅFFLA! Med sylt!
Sedan var humöret på topp! Och när Philip kom blev jag så glad att jag kramade honom! (Han är annars en av dem som råkat komma i vägen för nån av mina armsvingar - när något oväntat eller oönskat sker!) Så då blev Philip glad(are!).
Alla rullstolsplatser var bokade men vi ställde oss hoppfullt nedanför dem. Det var knökfullt med ryggar, rumpor och ben. En och annan ryggsäck dunsade in i en också. Och en massa pommes frites gick förbi alldeles i näshöjd! 
Turligt nog blev vi minuten innan det började uppvinkade till platån där rullstolsplatserna (och klaffstolar till assistenter) finns!
Konserten drog igång med ett dån och sedan fortsatte ett formidabelt punkoväsen! Jag valde att förse mig med öronproppar, även Philip faktiskt. Men dånet var medryckande! Trummisen gjorde ett kanonjobb med sina pinnar ! Armar och ben gick som attan på honom. Hela tiden!
Mitt i publikhavet lyckade jag känna igen en person! En vän till min brorsa som vi växt upp med. 😎.. men det var för att han dansade så huvudet hoppade upp oavbrutet, ha ha!
Det var skönt att vila öronen till lugn musik i taxin hem, en chaufför som körde bra var det dessutom. Mjukt och fint, det är inte så vanligt tyvärr. Mest är det Gasa- Bromsa hårt som gäller....
En skön kväll med lite smådugg, Gröna kortet- Tack igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela