jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

BÅTLIV IGEN! 😄

Publicerad 2018-07-15 22:20:58 i Personligt,

Ni som bor i Stockholm, eller besöker stan ibland, ni har väl inte missat SLs linje 80? Trots bussbristen den bästa linjen! En renodlad BÅTlinje med lite olika båttyper. Min favorit är Sjövägen, en elbåt som är oerhört bekväm och tillgänglig. Men Gurli har sin charm, dock lite gungig i sin gång.... jag gillar båtar lika mycket som bussar tror jag. Men de är bara på sommaren det går att åka. Nu passar jag på! Igår tog jag en fin runda, startade vid Saltsjöqvarn, rundade Djurgården efter Nybroviken och pausade på Blockhusudden där jag åt en god lunch, men... det var en lucka i trafikeringen av bryggan så jag fick ringa färdtjänsten för att komma därifrån! Synd. 


(null)

Blockhusudden!
(null)

På kvällen, igår, var jag med Philip på Grönan och då åkte jag Djurgårdsfärjan till Slussen när vi åkte hem! Därifrån tog jag bussen hem!
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela