jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

”NÅGOT KOMMER ATT HÄNDA...”

Publicerad 2018-12-10 07:34:09 i Intressepolitik, Personligt, assistans, funkisliv,

Nu slits jag mellan två val! Att jobba med den roliga teatern på DV, eller att stödja kampen för att återfå rätt att resa tillräckligt ofta med Rullstolstaxi!! 
Från nyår införs begränsningar för alla som har rätt till färdtjänstresor, de som oftast inte alls kan resa med de kollektiva bussar och olika sorters tåg som finns. 
Jag kan ju det, inte alltid, men det går - även om det ibland är mycket tungt och jobbigt för min assistent. Och ibland är inte jag själv "i skick" att resa så, det är för påfrestande för mitt psyke just då. Tack vare Rullstolstaxi blir jag inte lika begränsad av exv vem som för stunden assisterar eller av mitt eget mående, eller (inte minst) vad det är för VÄDER! På vintern kan jag ju knappt ta mig utanför huset, än mindre till och från busshållplatser!

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela