jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SNART DAGS ATT RÖSTA

Publicerad 2018-08-24 10:35:08 i Intressepolitik, Personligt, assistans, funkisliv,

(null)

Oj, vad svårt att välja vilket parti man ska rösta på! Folk säger så olika om vilka som är bra och inte bra. Inget parti är väl helt bra i alla frågor men det gäller nog att välja de man tycker är minst dåliga?

Jag vill rösta på de som tänker på oss med lite sämre förutsättningar. Vi som inte kan arbeta för att få pengar till att leva, utan är beroende av de försäkringar samhället ger.  Min "lön" är ju något som heter "Aktivitetsersättning" och så har jag även "Handikappersättning", dessutom får jag"Bostadstillägg för funktionsnedsatta". När skatten är betald får jag 15073 kr. Min hyra är 7985, sedan betalar jag varje månad hemförsäkring, el, telefon, bredband, färdtjänst, måltider på jobbet och lvar blir ca 4500 som ska räcka till mat, kläder, hushåll och nöjen. Det räcker inte faktiskt! 

Jag köper inte ofta kläder och letar ständigt gratisnöjen, mamma brukar ofta köpa mat till mig och hon betalar alltid semester och ofta extra grejer som exvis terminsavgift för ridning. Så utan ekonomiskt stöd från mina föräldrar skulle livet vara rätt torftigt . Jag vet att det är så för många. Av olika skäl. Och för en del finns möjligheterna till förbättring men inte för alla. En av dem är jag. Vilket parti är mitt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela