jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

LÖRDAGSLEDIGHET, NYTORGETs marknad

Publicerad 2018-08-22 19:45:30 i Personligt,

(null)

Startade med en superfrukost, vilket man ska göra på helger! Sovmorgon och lyxfrulle 👍🏼👍🏼!
Efter det klarar man av att ta itu med sitt hemmapyssel, sånt som tvätt och städning och lyssna på musik!
På eftermiddagen stack jag till stan, till Söder, där det var marknad på Nytorget. Full rulle, massor av glada människor, loppisbord, gatukök med gatukäk, musik och dans! Helt i min smak. Men det blåste, så lite kyligt blev det allt. Kyla känns ju ovant efter denna långa grillvärmetid med grillförbud.
Jag värmde mig med en groteskt stor Balkanburgare, innan jag började ta mig hemåt. Rullade ner till Londonviadukten och fick låta buss efter buss åka vidare utan mig. Det var fullproppat med barnvagnar i dem. Till slut kom en buss med plats för mig. Då! Som skjuten ur en kanon, kom en vild mamma med en megastor barnvagn (tror den hade både över och undervåning) och trängde undan mig och stormade bussen! Va’? Jag hojtade och min ass sa att vi väntat jättelänge så det fick hon väl finna sig i att göra också. Då var det  en  passagerare som hjälpte henne av med vagnen och hjälpte mig in på bussen. Jag blev glad och lugn och slutade slå mig i skallen.
Om den vilda mamman sagt att det var superviktigt att åka och bett att få gå före så hade hon fått det! Så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela