jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

”JAG RINGER PÅ MÅNDA’...”

Publicerad 2019-01-28 19:06:42 i Personligt, assistans, funkisliv,


(null)

Och på tisdag och onsdag och alla andra dagar med! Trots att jag träffat morsan (ja, och även farsan) typ hela helgen så kan jag inte avstå från att ringa och snacka lite!  

För att jag kan, helt enkelt!

Ett knapptryck bort är de bara! Jag kan helt själv trycka på paddan och vips göra mig synlig för dem. Det är mest till mamma jag ringer, hon frågar mycket mer än pappa och berättar om vad hon gör också. 
Mamma ser hur jag ser ut och frågar sig fram, om jag har riktigt mörk uppsyn brukar det ibland leda att hon kommer hem till mig för att  hjälpa mig reda upp nåt. Det kan vara något som blivit fel, eller är oklart. Missförstånd kan vara jobbiga som tusan ibland! Men idag var mitt fejs ljust och glatt!
Jag har varit och badat, min assistent fick hjälpa mig att berätta att jag gympat stenhårt i vattnet!
Mamma berättade att hon troligen kommer och jobbar hos mig i morrn, då en assistent är sjuk. 
I Östersund har kommunen bestämt att anhöriga inte får vara anställda som assistenter! Hur tänkte dom där då? Det är ju en himla tur att min mamma kan hoppa in med kort varsel, man kan ju inte ha en reservassistent i garderoben precis... i lördags fick morsan hoppa in hastigt när något akut orsakade frånvaro och så blev det likadant igår, när hon jobbat ett dygn redan! Assistenten halkade på väg till mig och slog sig riktigt illa, och då gick det ju inte att jobba! Så mamma fick jobba på, men efter ett par timmar kom en annan assistent, phuu! 
Jag blev lite bekymrad av det här men sedan kom jag på att det var bra att allt löste sig, för helt ensam kan jag inte vara och det slapp jag!
Det svåraste som finns är visst att hitta personer som vill vara timvikarier (typ, stå i min garderob)! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela