jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrÄn och leva sjÀlvstÀndigt. Nu kÀnner jag för att fortsÀtta berÀtta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! VÀlkomna mina gamla och nya vÀnner!

đŸ’© SKITJOBBIGT! Är det nu över? 😳

Publicerad 2019-02-07 21:15:19 i Personligt,

(null)

I flera mĂ„nader har jag haft stora problem med avloppet i mitt badrum! Jag har gjort felanmĂ€lan flera gĂ„nger och min mamma har ringt och mailat flera men ingen verkar ha haft intresse för att ordna upp det hĂ€r problemet.
Jag hyr av Nacka kommun vars fastighetsförvaltare sĂ€ger att det Ă€r fastighetsĂ€garens sak. Och fastighetsĂ€garens förvaltare sĂ€ger att det Ă€r Nacka kommun som förvaltar huset och dom ska hjĂ€lpa till. 
Till slut har fastighetsÀgaren förbarmat sig, jag tackar varmt! De fÄr fortsÀtta "slÄss" om vems ansvaret Àr...
Tre olika rörpulare har sagt att det Ă€r  bakfall, dvs avloppsvattnet rinner tillbaka i min brunn. SĂ„ har det varit i alla Ă„r, sĂ„ golvbrunnen har rengjorts varje vecka, dĂ„ det Ă€r stillastĂ„ende vatten dĂ€r i flera dagar i följd (om jag inte duschat hemma utan i badhuset exv). Det luktar sunkigt.
I somras och sĂ€rskilt i höstas blev det lĂ€skigt: flugsamling i golvbrunnen!! En massa flugor och Ă€gg  var dĂ€r! AlltsĂ„ UNDER vattenlĂ„set, som alltid Ă€r rent och fint. Flugorna lyckades ta sig genom vattenlĂ„set och myllrade pĂ„ gallret tills de mötte döden! I form av kokhett vatten. Men. Trots att mina ass hĂ€llde kokande vatten bĂ„de morgon och kvĂ€ll var det nĂ„t jĂ€kla Ă€gg som klarade sig och ny fluga föddes som la nya Ă€gg. 
Dessutom har mina ass grĂ€vt upp grus och stenar frĂ„n brunnen ( med matsked, inte med spade 😂). Men det har ingen trott pĂ„. 
(null)

Idag kom Ă€nnu en röris, han spolade, det kom grus! Han filmade, sĂ„g mer grus, sa att det var bakfall och spolade Ă€nnu mer, med en tryckluftsslang. Efter helgen ska husets avloppsstammar spolas, vilket tydligen skett i höstas. NĂ„gra av de stenar som togs upp idag var sĂ„ stora att de aldrig kan ha kommit igenom vattenlĂ„set vilket visar att det inte Ă€r jag som rĂ„kat grusa mitt badrum... som nĂ„gon trodde.
Mina ass har spolat golvbrunnen bĂ„de tvĂ„ och tre gĂ„nger om dagen nu i flera veckor, för varje gĂ„ng jag (eller nĂ„n annan för all del, jag lĂ„nar ju ut min toa till assistenter besökare) har gjort "nummer 2" sĂ„ har det vid spolning hamnat đŸ’© i golvbrunnen i stĂ€llet för ut i avloppet! Det Ă€r ju för Ă€ckligt att ens berĂ€tta för den som vill lĂ„na muggen, dĂ„ kanske de hĂ„ller sig och fĂ„r magont! SĂ„ mina assistenter har verkligen haft skitjobbet med stort S ett bra tag nu! Lyft upp galler och vattenlĂ„set, spola bort, tvĂ€tta rent flera gĂ„nger varje dag!
Efter dagens hĂ„rda renspolning hoppas vi nu innerligt att det hĂ„ller sig bra ett tag! Alternativet Ă€r ju att bila upp mitt golv och lĂ€gga om rören! đŸ˜±đŸ˜± 
SÄ, efter denna skitstory vill vÀl ingen lÀsa min blogg....



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela