jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HÄR ÄR JAG, RESENÄREN, NU IGEN!

Publicerad 2019-02-17 18:24:54 i Personligt,

(null)

Min packning for iväg redan igår, med morsan och farsan, hundarna och bilen! Jättebra, för då har jag bara ett litet handbagage att hålla reda på.
Och idag for även jag, med flyg från Bromma. Mamma säger att jag har flugit klart nu och får ta tåget nästa år, av miljöskäl. Det låter ju underbart!!!! Varför har jag inte alltid fått åka tåg??

(null)

Jag gillar ju att flyga också, och det går fort att komma dit man ska. Men det är visst inte så bra för miljön, för flygbränsle är lika illa eller värre än bilavgaser. Och då är de bättre att resa med tåg! Jag verkligen älskar att åka tåg, men det är ibland krångligt att komma på och av, det går inte att ta sig från sin plats till cafevagn t ex, det är heller inte alla tåg som har bra toaletter där rullstol får plats.
Att följa resans väg genom tågfönstret är mycket roligare än att se ut genom ett flygplansfönster!
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela