jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

GUL HUND!

Publicerad 2019-02-15 07:57:56 i Personligt,

Nu är adoptionen klar, mina föräldrar är Blankas nya matte och husse. Hon är väldigt fin, och ser ut som en tvättäkta labrador, fast mamma säger att hon har bröstkorg som en fågelhund, vad det nu är.. en flygande hund?

När jag var på mitt jobb i tisdags fick Blanka hälsa på i min lägenhet. Nosa runt, gå i trappan och åka hissen. Fast det visste inte jag förrän igår då mamma berättade, jag gillar nämligen inte hemliga besök hos mig. Men detta var OK.

(null)


När Blanka hälsade på härom kvällen, kände hon igen sig, och gick raskt in och då hittade hon mig, liggande på sängen. Hon viftade sin svans och stack upp huvudet och nosade lite på mig. Men gick igen ganska snart för de var ju på promenad.

Igår kväll kom mamma, brorsan Oscar och båda hundarna till mig. Men då blev hon skraj när jag öppnade! Hoppsan,  Rullstolen! Så hon klev upp på min återvinningslåda och satt där och tittade åt andra hållet. När jag rullade ut lät hon lite brummigt, så jag fick stanna där jag var. Vi bestämde att hon fick behålla sin plats och vänta där medan mamma fikade lite med mig. Hon låg fint på bänken hela tiden. Mamma rullade runt med min andra rullstol, lite hit och dit och pratade med sån där töntigt glad röst som hundar verkar gilla. Då tittade Blanka på utan att se rädd ut.

När de skulle gå fick jag hiva iväg en godis till henne som hon tog. Och så fick jag kasta en boll, den hämtade hon och gav till mamma. Men jag kastade en gång till och då kom hon med bollen, fast inte ända fram, och släppte den. Hon fick beröm och en godis till, sedan gick alla.

Mamma säger att vi ska ta det lugnt och träffas korta stunder, göra något kul, och så kommer hon så småningom vara van vid både mina ljud och rullstolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela