jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

JOBBET MED TEATERN

Publicerad 2018-10-02 06:45:51 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

På mitt jobb håller vi på att jobba fram en teaterföreställning, som vi sedan kommer att visa för många. Det ser jag fram emot, men roligast är nog ändå förberedelserna. Vid föreställningarna är jag lite nervös, faktiskt. Jag som ändå talat och framträtt  inför många personer, ibland i rätt stora sammanhang. Men "scenskräck" kan även den bäste skådespelare ha, så det är nog inget att skämmas för. Man måste våga fast man inte törs, när man sedan har "överlevt" känns det mycket bra! 
Vi spelar olika roller i ett sjörövardrama, och förutom att vi uppträder på scenen, så blandar vi det med filmade avsnitt. Min roll är som Styrman Vasskrok.
(null)

Idag är det teaterdag och jag hoppas vädret låter oss filma! Det här är från förra veckan:

(null)

Kapten Rödskägg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela