jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

BYTA RULLSTOL. IGEN!!!!

Publicerad 2018-10-02 07:03:30 i Personligt,

(null)

På försommaren provade jag ut en ny rullstol, eftersom min gamla Otto Bock var helt uttjänt. Nu skulle det bli fart med "marknadens tåligaste" rulle... nämner inte namnet för den passar nog andra - men passade inte mig. Jag är en kraftfull kille, min rullstol ska tåla buckelibej, grusvägar, båtresor, hopp med dansglad förare.
Men varenda detalj gav vika, alla skruvar skruvade sig ur och lämnade sin skakiga tillvaro... handtag gick av, sidoskydd lossnade, tippskydd fastnade halvvägs i/ur sitt läge, med mera. Dessutom höll den på att välta i sidled på några av mina fartfyllda kollektivbussresor. Och så satt jag inte i, utan liksom på sitsen. Hur kunde de bli så fel, undrade vi alla🤔. 
Nya sjukgymnasten skulle nu prövas... Josefin heter hon, och hon höll måttet! Jag trodde Elisabet var oersättlig, men det blir bra med Josefin. Hon hade många bra synpunkter, var noggrann och lämnade inga små detaljer oprövade eller odiskuterade. Bra jobbat. Så nu väntar jag på att det vi provade oss fram till, med anpassningar och justeringar, ska bli klart. En "hybridstol", dvs en blandning av aktivstol och transportstol. Kunde jag aldrig tänkt ut själv. Nåja, de som bistod på HMC var också fulla med förslag, idéer och viktiga reflexioner, så cred till dem också. 
Ny tid på HMC den 24 okt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela