jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

VALBORG

Publicerad 2018-04-30 23:00:56 i Personligt, assistans, funkisliv,

Det var tur att det äntligen kom en högtid för det var ju hög tid för en fest! Julen och nyåret var ju för jättelänge sedan, år fyller jag för sällan, påsk smög förbi i förkylningstider... men nu: dags för ljuset och våren att firas!! Inte för att det är särskilt sköna vårvindar... Det är täckjacka på varenda dag. Och mössa, nu när allt hår är borta!
Jag och min vän Pontus slog oss ihop och bjöd in några vänner till gemensam pizzafest. Det var som knytis att alla tog med lite pålägg. Full rulle när alla gav sig hän åt pizzabaket
(null)

Lite för trångt i mitt kök, även hos Pontus, så vi gjorde som vi brukar, dukade upp i hallen, i trapphuset 😁
(null)

(null)

Det smakade toppen och vi hade en mycket trevlig middag. Givetvis hade jag ordnat ett musikbord i hallen också! Tog ut min stereo och körde lite soft måltidsmusik. Alla blev mycket harmoniska! 
Efter middagen var det bara jag och Tobbe som stack ner till Myrsjön och kollade brasan. En tradition för oss!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela