jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

STOREBROR!

Publicerad 2018-05-02 22:30:16 i Personligt, bilder,

(null)

Min brorsa fyller 30 år! Wow, det betyder att jag gör det om precis 1,5 år! Det är inte lång tid! Då blir det fest minsann! Min brorsa valde att låta sig firas av familjen hemma hos våra föräldrar. 

Min pappa, som egentligen är en mästerkock, men slösade bort 40 år av sitt arbetsliv (han har varit pensionär i snart nio år) på att jobba med Stockholms tunnelbanetrafik hade komponerat en lysande födelsedagsmåltid! Jag ska nog anlita honom då jag fyller 30! Sedan han blev pensionär har han nästan bara lagat mat! Eller kollat på sport på TV. Ibland krattar han, skottar snö och så förstås: han ser till att jag får rida varje måndag! Kör mig och assistenten dit och sedan leder han hästen som är väldigt stor. Det är inte assistenten.

Brorsan hade väl ingen jättefest precis för vår familj är inte heller stor.. han, jag, mamma och pappa! Moster Lillan var förstås med ! Hon har liksom blivit "i stället för mormor"tanten. Hon är kul!
Jag gav min brorsa ett Grönt kort till Grönan så han kan gå på konserterna! Den första är på torsdag och det är Petter som uppträder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela