jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SJUK OCH AVUNDSJUK

Publicerad 2018-03-17 22:22:21 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Inte bara jag utan de flesta jag känner har haft riktiga dunderförkylningar. Och precis när man tror man är frisk så BÖRJAR DET OM! Tröttsamt! Jag har fått ont i halsen för femtioelfte gången i vinter. Och i veckan fick jag även feber. 

Mamma var med pappa på nån ö där det verkade vara sommar, och de verkade i alla fall vara friska att döma av ett sms jag fick: 
(null)
Så då blev jag ju grymt avundsjuk!! På kvällen läste de i min dagboksapp att jag haft feber och fått ont i halsen  igen, och då blev de säkert lite lessna för min skull. För att kolla hur de hade det ringde jag min vana trogen på Face-time och det funkade fast de var så långt borta! I Europas sydligaste land, sa mamma!!
(null)Jag klagade lite och lät dem förstå att jag också ville resa nånstans, på lite äventyr!!! 
Nästa dag smsade vi igen och sedan vips var de hemma igen! 

(null)

Skönt att de inte var borta så långe, jag tycker att det räcker gott med tre -fyra dagar.... och det verkade i alla fall även mamma tycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela