jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ORGELKAOS

Publicerad 2018-03-04 08:16:27 i Personligt,

(null)

Var på en häftig orgelkonsert i S:t Jacobs kyrka i går med vännerna Hillevi och Pontus. Vi blev överraskade av att det kunde vara så experimentellt och gränslöst med kyrkorgelmusik. Konserten hette Asteroider, och höll på nästan 45 min. Det var som en resa. I rymden. Man lyftes med av orgelns dån och när alla pipor ( verkligen alla!.. var det EN ensam man som spelade, verkligen?) var öppna så flög vi ut i galaxen. Oj oj, jag var rent utmattad efteråt!

Tur Pontus bjöd på go’fika då vi kom hem igen. Hillevi mumsade i sig lite innan musiken drog igång och vi alla flög en halvmeter upp. Tur hon var klardå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela