jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

EN BRA VANLIG MÅNDAG

Publicerad 2018-03-05 22:14:04 i Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

(null)

I morse red jag som jag alltid gör, på måndagar. Queen Latifa skred fram, nä hon halkade faktiskt då och då... men jag satt bra och det var inte svinkallt som förra måndagen!

På eftermiddagen var jag i Nacka Forum och shoppade lite. Suktade efter att åka buss hem men efter förhandlingar gick jag med på färdtjänst. Jag ville i alla fall titta på bussarna ett tag innan hemförd!
(null)

God middag blev det idag, och efter maten lagade jag även morgondagens middag! Bra att ha en färdig paj när jag kommer hem, trött och hungrig efter badet-då ska det gå fort att få maten klar!
(null)

Mamma jobbade idag/kväll för en assistent behövde vara ledig, och då kommer hundarna också och hjälper till... de snokar upp smulor och rensar bort dem bland annat. Och ibland värmer Ella upp min säng åt mig. Men jag var så trött och ville tidigt under täcket så hon hann inte!  (null)

(null)

Denna fina hund Runa har just fyllt 12 år!
(null)

Och jag var så nöjd med min dag och mig själv när jag lagt mig, tänk vad skönt att känna så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela