jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

ÅRSMÖTE I JAG - STOCKHOLMS LÄN

Publicerad 2018-03-04 17:55:15 i Intressepolitik, Personligt, funkisliv,

Förra året startade föreningen JAG Stockholms län, en av tiotalet lokalföreningar i JAG. Då blev jag föreningens första ordförande, idag blev jag omvald! Under det första året har vi nog inte gjort så mycket mer än att ha ordnat två medlemsträffar. Men mer kommer det bli vartefter!
(null)

Jag hjälpte till innan mötet startade, och det var en hel del att göra, kopiera upp papper, sätta fram bord och stolar, förbereda lunch och fika till 40 pers, och ta emot de som kom vartefter.  
Kul att vi fick två ledamöter till invalda i styrelsen. Då kan fler hjälpa till, och vi finns i flera av Stockholms läns kommuner. Det är jättebra att vi växer så vi kan bli en stark kraft och en röst som hörs, för rätten till assistans och för de möjligheter i livet som det innebär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela