jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

STYRELSE PÅ GRÖNBETE

Publicerad 2018-06-06 07:50:09 i Intressepolitik, Personligt, bilder, funkisliv,

(null)

I söndags hade styrelsen i "min" förening JAG Stockholms län möte, utomhus. Några medlemmar deltog också. Vi hade bestämt oss för korvgrillning och picnic, inte kunde vi veta att det skulle bli den varmaste av alla varma dagar i en lång följd. När termometern börjad närma sig 30˚ undrade jag om det varit så klokt att föreslå just GRILLA,.?

Mamma visste hur som helst att det på mötesplatsen finns ett jätteträd med bänkar under, så vi raskade på för att i god tid lägga beslag på den platsen. Det satt en ensam man där och när jag på mitt sätt hojtade att han "gärna får vara med när vi om en stund ska grilla korv här" - ja, då promenerade han iväg! 

Vi hade ett härligt möte! Kanske "Grillmannen" Ulf  blev liiiite väl varm, men han hade ju tillgång till kallt vatten. Mamma och särskilt en annan mamma duschade med kläderna på!  De skulle bara fylla några hinkar att ha vid grillen och råkade komma för nära påsättningsknappen för duschen bredvid, Hahaha!

Vi i styrelsen passade på att ha möte mellan tuggorna och klunkarna, vi bestämde att försöka ha tre medlemsaktiviteter i höst: en till utomhusträff, i augusti. Då vill vi ha lite underhållning, och Magnus föreslog Trummor! Det ska vi försöka ordna. Och i september eller oktober ska vi ha ett HUNDMÖTE! I samarbete med Assistent/Terapihundar, kunna få klappa, leka och kela lite men också få veta hur det går till att utbilda hundar till olika uppdrag. Ja, och så upprepar vi förra årets trevliga 1:a adventsfest; glögg, mingel, musik och dans, denna träff givetvis inomhus!

Dessutom ska vi ordna med ett par föreläsningar, en om Mat och friskvård, och en om appar för kommunikation och för kontakt i en sluten grupp (som en assistans eller en familj kan vara exempel på). Nu har vi alltså en plan för hösten som vi blev nöjda med!

Vi bestämde också att göra fler inlägg på föreningens Facebooksida, om olika gratisevenemang och när vi ska träffas några stycken spontant.(Föreningen JAG Stockholms län) Exvis när man ska åka till Sköndals handikappbad - då kan fler komma dit, och man har lite kul ihop i stället för att sola solo!
(null)

Det goda efterrättsfatet Marie gjort i ordning! Smarrigt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela