jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

JÄRVAVECKAN

Publicerad 2018-06-17 07:33:10 i Intressepolitik, Personligt, assistans, bilder, funkisliv,

Vad är Järvaveckan? jo,  Stockholms motsvarighet till Almedalsveckan.

Järvaveckan pågår på Spånga IP mellan 9-17 juni och de som ordnar den vill minska avståndet mellan folk och folkvalda, och minska utanförskap i förorterna. De politiska diskussionerna pågår för fullt både på och utanför scenerna och tälten!

Givetvis är alla möjliga intresseföreningar där inte bara politiska. Föreningen JAG tillsammans med de flesta andra i funkissammanhang är där för att prata om jämlikhet och delaktighet bland annat. Vårt tema är #sluta IQ diskriminera 
(null)

Jag deltog först i fredags då JAG hade en manifestation vid sitt tält. Det var, med enkla medel, suggestivt och gripande. När jag och mina vänner i JAG gör gemensamma aktioner blir det starkt! Alla som upplevde vår tysta manifestation i Almedalen för fyra år sedan minns den.
I går var jag med och drog min egen #I am story. Vi var fyra som berättade, kort, om assistansens betydelse för oss och hur våra liv påverkas. Med och/eller utan personlig assistans. Skillnaden är enorm förstås. Men alldeles för få lyssnade och alldeles för få visar intresse för oss. Det är konstigt, för personlig assistans gäller ju ALLA. När som helst kan vem som helst bli en av oss.

Järvaveckan känns "Heelt seriöst! ...inget photoshop å bling-bling, bara riktigt real thing" 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela