jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

SNACKA OM VÄDRET

Publicerad 2018-07-18 07:10:38 i Personligt,

Nej, det kan man inte göra längre. Orden räcker inte. Så man suckar. Jag brukar inte bry mig så mycket om väder men nu gör jag faktiskt det. Jag längtar efter svalka och regn! Jag hör att många är oroliga, för bristen på vatten betyder så mycket! Utan vatten växer ju inget, och mycket av det som växer är ju mat, åt djur och människor. Och många djur är mat, eller lämnar mjölk som vi använder. Så utan vatten och utan mat överlever inte djuren, och det blir brist för folk också.

En som jag träffade i Coopaffären igår kväll berättade: - Hästarna som går i hagarna runtomkring har börjat äta av sin vintermat nu... men sedan finns inget för dem att äta. Då kommer de inte få leva, och det är jättesynd också om alla vilda djur som ingen hjälper. Och massor av årets djurungar dör.
Hon sa att hon nog mister alla sina tre hästar. Åååh, det var svårt att förstå och att tänka på!
Min ena assistent har en häst!! 😱! Hon kanske inte heller kommer kunna ge den mat? 
Jag ställer ut vatten till insekterna på balkongen, de behöver ju också....men det är de som flyger till blommorna jag ger, myrorna kan gå ner till sjön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela