jag-simon.blogg.se

Jag har ju bloggat tidigare om att flytta hemifrån och leva självständigt. Nu känner jag för att fortsätta berätta om mitt liv - ett gott liv med stöd av personlig assistans! Välkomna mina gamla och nya vänner!

HEKTISK LEDIGHET

Publicerad 2018-07-29 22:04:47 i Personligt,

Det finns mycket att hinna med när man ska koppla av och vara ledig! I fredags hade jag en dag då det verkligen var fullt upp med avkopplande ledighetsaktiviteter.
För det första är det ett sjå att ta sig igenom de svettiga nätterna.... ligga där och bli blöt och syrefattig är utmattande! Så på morron är man inte spiggpigg. Fast jag fick sova till 9:20 var jag rätt trött. I fredags. Men jag och Philip spottade, och hottade, upp oss så vi kunde ses på stan och besöka "Junibacken" ihop. "- Åh, det är för baaaarn", tänker någon nu... men det skiter jag i, för jag är minsann ett äkta Pippi-fan, och det var en Pippi teaterföreställning att se. Pippi är en sann hjälte, en förebild, en superhjälte!!! Ibland undrar jag om jag är den enda som fattat hennes storhet!
Tänk om Pippi var statsminister, om Pippi fick råda och bestämma. Då skulle alla starka hjälpa de svagare, alla rika dela med sig till de med mindre medel, alla stora hjälpa de små! Åh, det skulle bli ett paradis, med en massa snälla människor som alla skulle må prima! Antingen av att de hjälpte till så himla bra, eller för att de fick det stöd som behövdes, eller för att de kände sig .... ja, jämlika, kanske? 
Men när vi kom till Junibacken tyckte jag först att alla var väldigt små... och sedan tänkte jag att det var bra att vi kom dit, och visade att man kan gilla samma saker fast man är stor.

(null)

(null)

Vi gillade teatern, och så käkade vi tillsammans innan jag skyndade mig hem för att vila lite innan nästa avkoppling... som var att träffa Signe och gå på Grönan. Igen! Jag var ju där kvällen innan. Men har man ett grönt kort så har man! Lika bra att maxnyttja det! 

(null)

De var Ziggy Marley som uppträdde, vi stod lite vid sidan , för Signe får inte boka plats på samma ställe som jag, eftersom hon inte använder rullstol (knasigt!). Men vi hade kul ihop! 
Sedan följde en till natt med svettiga våndor... något lättare än nätterna innan. Men inte sjutton är man utvilad numera?

Kommentarer

Postat av: emmakarolinajohansson.blogg.se

Publicerad 2018-07-29 22:48:34

Låter underbart, barnslig och barnslig, det innebär bara att man har barnasinnet kvar och det ska man :) Jag vill också dit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela